İlk İntermodal Hizmet Sunucularından Boltas
Türkiye’de intermodal taşımacılık hizmetini sunmaya başlayan ilk şirketlerden biri olan Boltas, Türkiye ile Avrupa ülkeleri arasında düzenli haftalık tren taşımacılığı servisleri ile intermodal taşımacılığın gelişimine katkı sağlıyor. Şirketin İntermodal Müdürü Merih Ünal, intermodal taşımacılığın Türkiye’nin uluslararası rekabette önemli bir konuma gelmesine yardımcı olabileceğini belirtti.
Yük Taşımacılığında Demir Yolunun Artan Önemi
Ünal, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın, AB tarafından desteklenen “Türk Demiryolu Sektöründe İntermodal Taşımacılık Hizmetlerinin Güçlendirilmesi Projesi”ni sektör paydaşlarıyla birlikte yürüttüğünü ve nihai amacın İntermodal Taşımacılık Eylem Planı hazırlanması olduğunu söyledi. AB ülkelerinde yük taşımacılığının %18’inin demir yoluyla yapıldığını belirten Ünal, “Ülkemizde bu oran %5’in altında. AB ülkeleri ile ticaret, sürdürülebilirlik politikalarından doğrudan etkileniyor. Bu şartlar altında, doğru yatırım hamleleriyle intermodal taşımacılık ülkemizde de ciddi bir ivme kazanacaktır. Bu sebeple Bakanlığın çalışmalarını değerli buluyoruz. Boltas olarak Türkiye-Avrupa hattında düzenli tren seferleri ile hizmet veriyoruz. AB ile yürütülen Halkalı-Kapıkule Demir Yolu Hattı Projesi’nin tamamlanması, verimliliği daha da artıracak.” dedi.
Güney Almanya Hattında Yeni İş Birlikleri
Ünal, bu yıl itibarıyla Güney Almanya hattında yatırım ve yeni iş birliklerine imza attıklarını ifade ederek, “Taşımalarımızı Tekirdağ terminali ile bağlantılı olarak Romanya’nın Curtici terminali üzerinden, Orta Almanya ve Benelüks hattında ise anlaşmalı operatör partnerlerimizle yönetiyoruz.” dedi.
Ro-Ro Hatlarının Yoğun Kullanımı
Türkiye-Avrupa arasında Ro-Ro hatlarını da yoğun olarak kullandıklarını belirten Ünal, “Pendik ve Yalova terminallerinden İtalya’nın Trieste Limanı ve Fransa’nın Sete Limanı’na Ro-Ro ile taşıdığımız yükleri de Avrupa ülkelerine demir yolu ile ulaştırabiliyoruz. Ro-Ro + demir yolu, Ro-Ro + demir yolu + kara yolu, Ro-Ro + kara yolu ve kara blok treni çözümlerimizle yeni intermodal hatları üzerinde çalışıyoruz.” bilgilerini paylaştı.
Küresel Rekabet Gücünü Artırıyor ve Vize Sorununu Aşıyor
Ünal, Boltas olarak Yeşil Lojistik Belgesi almalarında intermodal taşımaların önemli bir payı olduğunu vurgulayarak, “Almanya hattımızda kara yoluna göre karşılıklı tek seferde karbon salımını 80 ton azaltıyoruz. %15-20 civarında maliyet avantajı sağlayabiliyoruz. İntermodal taşımalar sayesinde, kaynakları verimli kullanarak müşterilerimizi bir adım öne taşıyor, ideal süre ve maliyetler doğrultusunda güvenli ve çevre dostu çözümler sunuyoruz. Bu taşıma moduyla tır sürücülerinin AB vizesi edinme sorunlarını da aşmış oluyoruz. Tüm bunlar hem müşterilerimizin hem de ülkemizin küresel rekabet gücünü artırıyor.” dedi.