Daimler Truck’ın Otonom Sürüş ve Elektrikli Kamyon Teknolojileri

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Daimler Truck, otonom sürüş ve elektrikli kamyon teknolojilerinde önemli adımlar atmaya devam ediyor. Şirketin bağımsız yan kuruluşu Torc Robotics’in geliştirdiği otonom sürüş yazılımı, ileri sensörler ve işlemcilerle donatılan kamyonlarda 4. seviye otonom sürüş sağlayabiliyor. Bu seviye, çoğu durumda aracın sürücüsüz olarak hareket edebildiği anlamına gelse de sürücünün kontrolünde olması gerekiyor.

Daimler’in elektrikli Sınıf 8 Freightliner eCascadia kamyonu, 2022 yılında üretime başladı ve şu anda ABD’de 55’ten fazla filoda kullanılıyor. Detroit ePowertrain güç aktarım sistemine sahip olan kamyon, 250 km, 350 km veya 370 km menzil seçenekleri sunuyor. Ayrıca, kamyonun bataryası sadece 90 dakikada %80’e kadar şarj edilebiliyor.

Daimler Truck’ın mühendislik ekibi, bilgi işlem ünitesi için geliştirdiği prototip hava soğutma konsepti ile dikkat çekiyor. Kameralar, lidar ve radar sensörleri ise kamyonun ön camının üst kısmında konumlandırılmış durumda. Şirket, 2015 yılından bu yana otonom kamyon teknolojileri üzerinde çalışıyor ve 2027 yılına kadar bu teknolojileri pazara sunmayı hedefliyor.

Daimler Truck’ın Otonom Sürüş ve Elektrikli Kamyon Teknolojileri

Bültene Abone Olun

Lojistik sektör haberlerine ilk önce ulaşmak için bültenimize abone olun.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

intralojistik ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!