Divaca-Koper Demiryolu Projesi: Türk Şirketinin Rolü ve İlerleme Durumu

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Divaca-Koper Demir Yolu Projesi ve Türk Şirketinin Rolü

Slovenya’nın en stratejik ve önemli yatırımlarından biri olan “Divaca-Koper Demir Yolu Projesi”ni Türk şirketi olan Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi AŞ üstlenmiştir. Şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Başar Arıoğlu, bu projenin tünel mühendisliği alanında yüksek zorluk derecesine sahip olduğunu belirtmiştir. Alp Dağları’na özgü kireç taşı bazlı karstik kaya oluşumları içinde tüneller açarak ilerlediklerini ifade etmiştir.

Proje Detayları ve İlerleme Durumu

Proje, üç aşamadan oluşmaktadır ve 2021 yılında 600 milyon avrodan fazla bir sözleşme bedeliyle kazanılmıştır. İlk ve ikinci aşama altyapıyı, üçüncü aşama ise üstyapı çalışmalarını kapsamaktadır. Projenin tamamlanmasıyla Koper Limanı’nın kapasitesi artacak ve hizmet güvenilirliği en üst seviyeye çıkarılacaktır. Projenin %70’i tamamlanmış olup, 2026 yılında hizmete açılması planlanmaktadır.

Zorluklar ve Çözüm Süreçleri

Projenin en büyük zorluklarından biri tünel kazıları sırasında keşfedilen mağaralar olmuştur. Bugüne kadar 83 mağaraya rastlanmıştır. Mağaralara zarar vermeden çalışmaların devam ettirilmesi için emniyetli takviye sistemleri oluşturulmaktadır. Ayrıca, Slovenya’da tünellerde çalışacak işçi bulmanın zor olması nedeniyle Türkiye ve diğer komşu ülkelerden işçilerin projede görev aldığı belirtilmiştir.

Kaynak: Yeni Şafak

Divaca-Koper Demiryolu Projesi: Türk Şirketinin Rolü ve İlerleme Durumu

Bültene Abone Olun

Lojistik sektör haberlerine ilk önce ulaşmak için bültenimize abone olun.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

intralojistik ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!