İhracatçılar, Vize Engellerini Intermodal Taşıma Seçenekleriyle Aşıyor

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Giriş

Türk tır sürücülerinin AB ülkelerinden vize almakta karşılaştığı sorunlar, Türkiye’nin Avrupa’ya ihracatını da olumsuz etkiliyor. Artık tarife dışı engele dönüşen vize sorunları, Türkiye’nin ihraç ürünlerinin Avrupa’daki alıcılarına teslimatlarını da geciktiriyor. İhracatçılar ise intermodal taşımalara daha fazla ilgi göstermeye başladı. UND istatistiklerine göre ocak-mayıs döneminde Ro-Ro hatlarını kullanarak yapılan ihracat taşıma sayısı yüzde 5,8 artarak 115 bin 492’ye çıktı.

Capella Logistics’in Stratejik Adımları

Türkiye – Avrupa hattında ithalat – ihracat taşımaları yapan ve 2024’ü “İntermodal Yatırım Yılı” ilan eden Capella Logistics, vize engelinin ihracata olumsuz etkilerini minimuma indirmek için intermodal hatlarını daha da güçlendirme kararı aldı. Şirketin CEO’su Aytaç Aykanat, “Demir yolu ve Ro-Ro bağlantılı intermodal hatlarımıza ağırlık veriyoruz. Bulgaristan’daki şirketimiz ve AB’deki güçlü altyapımız sayesinde ihracat yüklerimizi, Avrupa’ya gecikmeden teslim ediyoruz.” dedi.

Vize Engelinin Aşılması ve Maliyet Avantajı

Vize Engelinin Aşılması ve Maliyet Avantajı

“Hem vize engelini aşıyoruz hem maliyet avantajı sağlıyoruz”

Aykanat, Almanya, Hollanda ve Belçika’ya genellikle demir yolu bağlantılı intermodal hatlarıyla taşıma yaptıklarını anlatırken, İngiltere, Fransa, İspanya ve Portekiz’e ulaşmak için ise yoğunlukla Yalova-Sete Ro-Ro hattını kullandıklarını dile getirdi. Yaygın lojistik ağları sayesinde Avrupa içindeki son teslimatları ise vize sorunu olmayan sürücülerle gerçekleştirdiklerini belirtti. Aykanat, intermodal taşımaların karbon salımını da kara yoluna göre büyük oranda azalttığını, böylece hem vize engelini aştıklarını hem de müşterilerine maliyet avantajı sağladıklarını vurguladı.

Sınır Kapılarındaki Bekleme Süreleri

“Sınır kapılarında bekleme süreleri işkenceye dönüştü”

Vize sorununa ek olarak Avrupa’ya kara yolu ile ulaşımda gümrük kapılarındaki bekleme sürelerinin uzadığına da dikkati çeken Aykanat, “Türkiye’nin ihracatı her yıl artıyor. Buna bağlı olarak lojistik taşımalar ve çekici sayıları da artıyor. Ancak Bulgaristan ve Yunanistan sınır kapılarındaki alt yapı hep aynı kalıyor. Bulgaristan sınırında bekleme süresinin 100 saate kadar yükseldiğini gözlüyoruz, bu adeta işkenceye dönüştü. Dozvola (geçiş belgesi) sıkıntıları da sürüyor.” görüşünü de paylaştı.

İhracatçılar, Vize Engellerini Intermodal Taşıma Seçenekleriyle Aşıyor

Bültene Abone Olun

Lojistik sektör haberlerine ilk önce ulaşmak için bültenimize abone olun.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

intralojistik ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!