Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’ndan Açıklama
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Rize İyidere Lojistik Limanı’nın Kafkasya ve Orta Doğu ülkeleri arasındaki potansiyel trafikten kaynaklanacak kombine taşımacılık zincirinin aktarma merkezi olacağını belirtti. Bakan, yapımı süren limanın 2026 yılında işletmeye alınmasının planlandığını söyledi.
Uraloğlu, limana gelen yüklerin Erzurum, Bingöl, Diyarbakır ve Mardin güzergahındaki karayolu bağlantısı ile Kalkınma Yolu’na entegre edilerek bölgenin lojistik ağında önemli bir rol oynayacağını ifade etti. “İyidere Lojistik Limanı, genel kargo, dökme yük, konteyner yükü ve Ro-Ro taşıma olmak üzere yıllık 13 milyon ton kapasitesi ile Karadeniz havzasında büyük tonajlı gemilerin yeni adresi olacak.” dedi.
İncelemeler Devam Ediyor
Bakan Uraloğlu, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum ile birlikte Rize şehir merkezine 20, Trabzon şehir merkezine ise 50 kilometre mesafede bulunan İyidere Lojistik Limanı’nda incelemelerde bulundu.
Türkiye’nin jeopolitik önemine vurgu yapan Uraloğlu, “Ülkemiz, sadece doğu-batı eksenli koridorların değil, aynı zamanda Kafkas ülkeleri ve Rusya’dan Afrika’ya uzanan kuzey-güney koridorlarının da merkezi konumunda. Doğu Karadeniz, Avrupa ve Orta Asya’dan açılan Kafkasya koridoru için çok önemli bir noktada yer alıyor. Limanımız, Kafkas ve Orta Doğu ülkeleri arasındaki potansiyel trafikten kaynaklanacak kombine taşımacılık zincirinin aktarma merkezi olacak.” şeklinde konuştu.
Uluslararası Ticaret Yollarıyla Bağlantı
Rize İyidere Lojistik Limanı’nın uluslararası ticaret yollarına olan bağlantısına da değinen Bakan Uraloğlu, “Limana gelen yükler, Erzurum, Bingöl, Diyarbakır ve Mardin güzergahındaki karayolu bağlantısı ile Kalkınma Yolu’na bağlanacak. Bu sayede uluslararası ticaret yollarına bağlantısıyla Türkiye’nin stratejik konumunu güçlendirecek” dedi.
Yılda 13 Milyon Ton Kapasite
Bakan Uraloğlu, İyidere Lojistik Limanı faaliyete geçtiğinde İran’ın kuzey eyaletlerinin Dubai limanlarını kullanarak yaptığı 25 milyar dolarlık ithalatını bir aydan 15 güne indirecek bir alternatif olarak hizmet edeceğini ve bu özelliğiyle bölgenin ve Türkiye’nin deniz ticaretinden aldığı paya büyük katkı sağlayacağını belirtti. “Limanımız, genel kargo, dökme yük, konteyner yükü ve Ro-Ro taşıma olmak üzere yıllık toplam 13 milyon ton kapasitesi ile Karadeniz havzasında büyük tonajlı gemilerin yeni adresi olacak.” dedi.
2026 Yılında Hizmete Alınacak
Devam eden yapım çalışmalarında yüzde 50 seviyesini aştıklarını bildiren Uraloğlu, limanın ana mendireğinin 2 bin 700 metre, tali mendireğinin ise 470 metre uzunluğunda olacağını belirtti. “Bir kilometreden uzun rıhtım ve 60,5 x 272,5 metre ölçülerinde Ro-Ro rıhtımı da inşa ediyoruz. 2026 yılında Rize İyidere Lojistik Limanımızı hizmete almayı planlıyoruz.” ifadelerini kullandı.