Karasu-Köstence Ro-Ro Hattı ile TIR Kuyruklarına Son

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Yeni Ro-Ro Güzergahı: Karasu – Köstence

Sea Lines, Türkiye’nin Karasu Limanı ile Romanya’nın Köstence Limanı arasında Ro-Ro seferlerine başlıyor. 3 Temmuz’da faaliyete geçecek olan bu yeni hat, Avrupa’ya ulaşımda önemli bir alternatif olacak. Özellikle Kapıkule ve Hamzabeyli sınır kapılarında yaşanan uzun TIR kuyruklarından kaçınmak isteyen nakliyeciler için cazip bir seçenek sunacak.

Bulgaristan’ın Schengen’e dahil olmasıyla birlikte sınır kapılarında 28 kilometreye varan TIR kuyrukları oluşmuş, hafta sonları sınırı geçme süresi 100 saate kadar uzamıştı. Bu durum, AB ülkelerine yönelik Ro-Ro ve konteyner taşımacılığı talebini artırmış, Ro-Ro şirketlerini yeni hatlar açma konusunda harekete geçirmişti.

Sea Lines, Sakarya’nın Karasu Limanı ile Romanya’nın Köstence şehrindeki DP World Ro-Ro terminali arasında yeni bir Ro-Ro (şoförlü) güzergahında seferlere başlayacağını duyurdu. Yeni güzergahta 100 standart TIR kapasiteli Ro-Pax gemiyle hizmet sunulacak. Frigo TIR’lar için de uygun olan bu gemi, aynı zamanda 250 yolcu kapasitesine sahip olacak.

Günaşırı Seferler ve Zaman Avantajı

3 Temmuz itibarıyla her iki limandan gün aşırı karşılıklı olarak saat 24:00’te düzenli tarifeli seferler yapılacak. Bu yeni servisle Türkiye’nin herhangi bir noktasından çıkan bir araç (standart TIR, frigo TIR, gabari TIR, likit tanker, standart yarı/römork vb.) Karasu Limanı’ndan Ro-Pax gemisine bindikten 12 saat sonra Köstence Limanı’na varabilecek.

Zaman ve maliyet avantajı sunacak

Sea Lines yetkilileri, bu yeni Ro-Ro hattının nakliyecilere zaman ve maliyet avantajı sunacağını belirtti. Yetkililer, “Almanya, Belçika, Hollanda ve Fransa gibi Avrupa ülkelerine giden araçlar bu hattı kullanarak zaman kazanabilirler. Aynı zamanda Ukrayna ve Moldova için de önem arz ediyor. Karasu’dan çıktıktan 12 saat sonra Köstence DP World Ro-Ro Terminaline varılacak.

Bu servisi kullanan şoförler, araçlarıyla birlikte dinlenmiş olacak ve araçlar fazla kilometre yapmamış olacak. Ayrıca, karayolunda kaza riskini azaltarak sınırda beklemelerin önüne geçecekler. Köstence’ye indikten birkaç saat sonra nihai destinasyonlarına doğru yola çıkabilecekler ve böylece Avrupa’ya daha sık sefer yapabilecekler.” dedi.

Sea Lines yetkilileri ayrıca, bu yeni hattın Batı, Orta ve Doğu Avrupa’dan Köstence Limanı’nı kullanarak Karasu Limanı’na ve Türkiye üzerinden transit olarak üçüncü ülkelere gidecek araçlar için hızlı bir alternatif olacağını vurguladı.

Orta Koridor İçin Önemli Bir Kazanım

Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) İcra Kurulu Başkanı Alper Özel, yeni hattın hem ihracat taşımaları hem de Türkiye üzerinden yapılan transit taşımalar için önemli bir güzergah olacağını belirtti. Özel, “Türkiye ile Romanya arasında daha önce de Ro-Ro hattı açılmıştı. Ancak Köstence Limanı’nda yaşanan aksaklıklar nedeniyle istenilen verimlilikte çalışmamış ve kapanmıştı. Bu sefer umutluyuz çünkü Köstence Limanı büyük bir yatırımla modernize edildi. Türkiye ile Romanya arasında başlayacak yeni Ro-Ro hattı, Orta Koridor için de önemli bir kazanım olacak” dedi.

Aysel YÜCEL – EKONOMİ.COM

Karasu-Köstence Ro-Ro Hattı ile TIR Kuyruklarına Son

Bültene Abone Olun

Lojistik sektör haberlerine ilk önce ulaşmak için bültenimize abone olun.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

intralojistik ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!