Körfez’e E-İhracat Patlaması: İstanbul Havalimanı Ana Merkez Oldu

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

En hızlı teslimatın rekabette belirleyici olduğu e-ticaret sektöründe, ‘hız’ın yeni adresi İstanbul Havalimanı oldu. Amazon, Trendyol, Alibaba gibi şirketler, özellikle Körfez bölgesine yönelik ürünler için dağıtım merkezi olarak İstanbul Havalimanı’nı seçti. Bu seçimle birlikte İstanbul Havalimanı, e-ticarette bir aktarma merkezi olma yolunda ilerliyor.

Körfez Bölgesine Yoğun Talep

Son iki ayda İstanbul’dan özellikle Suudi Arabistan’a yönelik e-ticaret taşımacılığındaki artışa dikkat çeken sektör temsilcileri, geçici depoların Riyad’a giden mallarla dolduğunu belirtiyor. Trendyol, Körfez Bölgesi’ndeki ikinci pop-up mağazasını Suudi Arabistan’ın Cidde şehrinde açtı. Trendyol satıcıları, Ramazan ayında Körfez bölgesinde 1 milyonun üzerinde satış gerçekleştirdi ve bu, toplam satışların %25’ini oluşturdu.

İstanbul Havalimanı’nın Rolü

E-ticaret operasyonlarının %99’unun gerçekleştirildiği İstanbul Havalimanı, bu yılın başında Türkiye’nin kargo taşımacılığını tek başına sırtladı. Yılın ilk dört ayında %97 artarak 629 tona ulaşan hava kargo taşımacılığının önceki yıla göre artıda kalmasını tek başına İstanbul Havalimanı sağladı. Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) Yönetim Kurulu Üyesi Serkan Eren, Trendyol, Hepsiburada, Alibaba gibi online pazar yerlerinin Suudi Arabistan’a çok ciddi hava kargo çıkışları olduğunu belirtti.

Türk Ürünlerinin Yükselişi

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Hakan Çevikoğlu, dünya çapında her dört e-ticaret paketinden birinin yurtdışına gittiğini, Türkiye’de ise bu oranın beşte bir olduğunu belirtti. Çevikoğlu, “Sektör olarak 2024’ün sonunda 3,3 trilyon liralık ciroya ulaşmayı hedefliyoruz ve e-ihracatın bu rakamlara ulaşılmasında oldukça etkili olacağını düşünüyoruz” dedi.

Asset Worldwide Express Genel Müdürü Onur Tekin ise, “Özellikle Körfez bölgesi tüketim açısından yerli ve yabancı pazar yerlerinin hedefi haline geldi. Türkiye’deki pazar yerlerinin haricinde Uzakdoğu firmaları da bölgede çok rekabetçi kampanyalar yapıyor” dedi. Pazaryerlerinin kendi uçaklarını aldığı bir döneme gireceğimizi belirten Tekin, lojistik maliyetlerini düşürmek için gemi ve uçak yatırımlarının da yapılacağını vurguladı.

Körfez’e E-İhracat Patlaması: İstanbul Havalimanı Ana Merkez Oldu

Bültene Abone Olun

Lojistik sektör haberlerine ilk önce ulaşmak için bültenimize abone olun.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

intralojistik ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!