Lastik Basıncı İzleme Sistemi: Zaman Daralıyor, Hazır mısınız?

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Diyagno Teknoloji ve TPMS Sisteminin Uygulama Detayları

Diyagno Teknoloji ve TPMS Sisteminin Uygulama Detayları

Araç içi ve araç dışı IoT çözümleri ile donanımları üreten Diyagno Teknoloji’nin Kurucusu Ulaş Çakmak, TPMS (Lastik Basıncı İzleme Sistemi) hakkında önemli bilgiler vererek sistemin nasıl çalıştığını anlattı. TPMS, 1 Ocak 2025 tarihinden itibaren tüm ticari sınıf araçlarda, özellikle M1 alt ve üst kategori olan araçlarda zorunlu hale geliyor. Omgal Teknoloji çatısı altında, Teknopark İstanbul’da faaliyet gösteren Diyagno Teknoloji, bu hizmeti sunan öncü firmalardan biridir. Kurucularının lojistik ve OEM (Orijinal Ekipman Üreticisi) sektöründeki geniş bilgi ve deneyimleri, Diyagno Teknoloji’yi güvenilir bir kurum haline getiriyor.

TPMS Sistemi Nedir ve Nasıl Çalışır?

Diyagno Teknoloji Kurucusu Ulaş Çakmak, TPMS’in araç lastiklerindeki hava basıncını ve anlık sıcaklık bilgilerini sürekli olarak izleyen bir sistem olduğunu belirtti. Bu sistem, basınçta bir değişiklik olduğunda sürücüyü uyararak lastiklerin güvenli ve verimli bir şekilde çalışmasını sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Çakmak, “Düşük lastik basıncı, aracın yol tutuşunu, yakıt verimliliğini, sürüş güvenliğini ve lastik ömrünü olumsuz etkileyebilir. TPMS, sürücülerin bu tür sorunlardan kaçınmasına yardımcı olur” dedi.

Lastik Basıncı Üzerine Çalışma Fikri Nasıl Ortaya Çıktı?

Lastik basıncı üzerine çalışma fikri, araç güvenliği, performansı ve yakıt verimliliğini artırma hedefleri doğrultusunda ortaya çıktı. Araç lastiklerindeki basınç düşüşleri, sürüş güvenliğini tehlikeye atmakta, yakıt tüketimini artırmakta ve lastik ömrünü kısaltmaktadır. Ayrıca, Avrupa Birliği’nin R141 mutabakatı ile TPMS kullanımının zorunlu hale gelmesi, bu alandaki çalışmaları daha da önemli kılmaktadır. Diyagno Teknoloji, kurucularının 20 yıla yakın sektör tecrübesi ve mühendislik birikimiyle, Türkiye’nin ilk yerli araç lastik sensörünü geliştirme kararı aldı. Amacı, sürücülerin lastik basınçlarını sürekli olarak takip edebilmelerini sağlamak ve böylece daha güvenli ve verimli bir sürüş deneyimi sunmaktır.

Diyagno Teknoloji Olarak Bu Hizmeti Nasıl Veriyorsunuz?

Diyagno Teknoloji’nin geliştirdiği modüler TPMS, sibop üstü montaj yapılarak lastiklere takılmakta ve bu sayede tüm lastiklerin anlık pozisyonları, Ar-Ge ekiplerinin geliştirdiği bütünleşik veri donanımına otomatik olarak bağlanarak verilerin sistemli bir şekilde takibini sağlamaktadır. Anlık veriler, web veya mobil uygulama üzerinden görüntülenebilmektedir. Versiyon 2 çalışmalarında, ürünün otomotiv üretim ana sanayisi için jant bel tipi ürünün son aşamasına gelinmiştir. Bu ürün, şu an yurt içinde geliştirilen ilk yerli ürün olacaktır.

Bütünleşik Telematik Nedir?

Bütünleşik telematik, doğrudan tüm OEM üreticilerinin bağlanabilmesi için tasarlanmış bir veri transfer modülüdür. Bu modül sayesinde tüm OEM üreticileri ve ATS firmaları, verileri bu modül üzerinden çekebilirler. Böylece, filo nakliye firmaları mevcut izleme yapılarını değiştirmeden modüler TPMS’i kullanabilirler.

Lojistik ve Taşımacılık Sektöründe Hizmet Alınacak Yer Önemli mi? Bu Noktada Firmalara Taahhüdünüz Nedir?

Lastik Basıncı İzleme Sistemi: Zaman Daralıyor, Hazır mısınız?

TPMS çözümü için lojistik ve taşımacılık sektöründe hizmet alınacak yerin önemi büyüktür. Diyagno Teknoloji olarak firmalara taahhüdümüz, en yüksek kalitede ve güvenilir lastik basıncı izleme çözümleri sunmaktır. Sistemlerimiz, araç filolarınızın güvenliğini ve verimliliğini artırarak, operasyonel maliyetlerinizi ve yakıt tüketiminizi düşürmenize yardımcı olur. Geliştirdiğimiz TPMS, anlık veri takibi ve analiz imkânı sunarak, lastik basıncı ile ilgili tüm sorunları erken aşamada tespit eder ve böylece kesintisiz ve güvenli bir lojistik hizmeti sağlanmasına katkıda bulunur.

TPMS’in Yakıtta Yüzde 2,5’e Yakın Tasarruf Sağladığını Söylüyorsunuz. Bunun Geri Dönüşümü Nasıl Sağlanıyor?

Global ölçekli üreticilerin verilerine göre, yanlış lastik basıncı nedeniyle ticari araçların lastikleri her 1000 kilometrede yüzde 2,5 fazla yakıt tüketmektedir. Doğru lastik basıncını sürekli izleyip uygun seviyede tutarak, bu fazla tüketimi geri kazanmak mümkündür. Modüler TPMS, lastik basıncını anlık olarak izler ve gerekli düzeltmeleri yaparak optimal basınç seviyesini filo yöneticisine düzenli aralıklarla raporlar. Bu sayede, sürtünme azalır, motor verimliliği artar ve yakıt tüketimi düşer. Böylece, yüzde 2,5 oranındaki fazla yakıt tüketimi önlenmiş olur ve yakıt tasarrufu sağlanır.

Anahtar Veri Yüzde 2.5 Doğru mu?

Evet, yüzde 2,5 verisi doğru ve anahtar bir veridir. Bu veri, R141 regülasyonunun Paris İklim Anlaşması’na dahil edilmesini sağlamaktadır. Bu kıymetli veri, iklimlendirme ajanslarının, üniversitelerin ve aktivistlerin de dikkatini çekmektedir. Yüzde 2,5’lik bu veri, karbon ayak izi üzerinde doğrudan ve büyük bir etkiye sahiptir. Yanlış lastik basıncı nedeniyle ticari araçların her 1000 kilometrede yüzde 2,5 daha fazla yakıt tüketmesi, karbon emisyonlarının artmasına neden olur. Doğru lastik basıncının sürekli olarak izlenmesi ve korunması, bu fazla tüketimi ve dolayısıyla karbon emisyonlarını azaltarak çevresel fayda sağlar.

Kaynak: Mutlu DOĞAN – TRANSMEDYA.COM

Lastik Basıncı İzleme Sistemi: Zaman Daralıyor, Hazır mısınız?

Bültene Abone Olun

Lojistik sektör haberlerine ilk önce ulaşmak için bültenimize abone olun.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

intralojistik ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!