Linde ve Daimler Truck’tan Yeni Hidrojen Dolum Teknolojisi “sLH2”

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Daimler Truck ve Linde Engineering, karbon nötr ulaşımı şekillendirecek önemli bir adım olarak sLH2 soğutulmuş sıvı hidrojen yakıt dolumu teknolojisini tanıttı.

Mercedes-Benz Türk’ün çatı şirketi olan Daimler Truck, geleceğin karbon nötr ulaşımını şekillendirecek projelere imza atmaya devam ediyor. Linde Engineering iş birliğiyle geliştirdikleri yeni sLH2 soğutulmuş sıvı hidrojen yakıt dolumu teknolojisini tanıttılar. Bu yenilikçi teknoloji, gaz hidrojenine kıyasla daha yüksek depolama yoğunluğu, daha uzun menzil, daha hızlı yakıt dolumu, daha düşük maliyet ve daha yüksek enerji verimliliği gibi avantajlar sunuyor.

Mercedes-Benz Türk’ün ana şirketi Daimler Truck ve Linde Engineering, karbon nötr hedefine yönelik olarak geliştirdikleri yeni sLH2 soğutulmuş sıvı hidrojen yakıt dolumu teknolojisi ile ulaşımda yeni bir dönemi başlatıyor. Yeni sLH2 teknolojisi sayesinde, 1000 kilometre veya daha fazla menzile sahip 80 kg sıvı hidrojen taşıyan 40 tonluk bir ağır hizmet kamyonunun yakıt dolumu, yaklaşık 10 ila 15 dakika arasında tamamlanabiliyor. Bu teknoloji aynı zamanda hidrojen yakıt istasyonu için gerekli yatırım maliyetini 2 ila 3 kat arasında ve işletim maliyetlerini de 5 ila 6 kat arasında azaltıyor.

Yeni sLH2 teknolojisinde, sıvı hidrojen basıncını hafif oranda yükseltmek amacıyla yenilikçi bir sLH2 pompası kullanılıyor. Bu yöntem sayesinde hidrojen, soğutulmuş sıvı hidrojene (sLH2) dönüştürülüyor. Hidrojen bu şekilde yakıt dolum sürecini son derece kolay ve güvenilir hale getirirken, aynı zamanda dolum sırasındaki enerji kayıplarının da asgariye indirilmesini sağlıyor. Yakıt istasyonu ile araç arasında herhangi bir veri iletimi gerektirmeyen yeni teknoloji, süreci oldukça basit bir hale getiriyor. İlk halka açık sLH2 yakıt istasyonu Almanya’nın Wörth am Rhein şehrinde hizmet vermeye başladı. 2024 yılının ikinci yarısından itibaren Mercedes-Benz GenH2 kamyonları da ilk deneme seferlerini gerçekleştirecek.

Daimler Truck ve Linde Engineering, sLH2 teknolojisini ağır hizmet kamyonları için öncü bir hidrojen yakıt dolum çözümü olarak öne çıkarmayı hedefliyor. Bu teknoloji, açık bir ISO süreciyle standart hale getirilerek tüm ilgili paydaşlara sunulmaktadır. Daimler Truck ve Linde Engineering, diğer orijinal ekipman üreticilerine, altyapı şirketlerine ve ilgili kuruluşlara yeni sıvı hidrojen standardını benimsemeleri ve böylece küresel bir pazar oluşturma sürecine katılmaları için çağrıda bulunmaktadır.

Linde ve Daimler Truck’tan Yeni Hidrojen Dolum Teknolojisi “sLH2”

Bültene Abone Olun

Lojistik sektör haberlerine ilk önce ulaşmak için bültenimize abone olun.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

intralojistik ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!