Lojistik Şirketleri Halka Arz Yoluyla Büyüme Stratejisi Benimsiyor

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Lojistik Sektöründe Halka Arz Trendi

Son dönemde finansmana erişim sıkıntısını aşmak için borsaya açılan sektörler kervanına lojistik de katıldı. Pasifik ve Hareket Proje Taşımacılığı’nın ardından Türkiye’nin köklü şirketlerinden Horoz Lojistik de halka arz için gün sayıyor. Şirket, bu adımdan elde edeceği geliri büyüme ve yeni yatırım alanlarına giriş için kullanacak.

1942 yılında kurulan ve lojistik sektöründe Türkiye’nin ilk milli kuruluşu olan Horoz Lojistik, bugün, 5 kıtada, 109 ülkede, 600 noktada entegre lojistik çözümler üretiyor. Horoz Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Taner Horoz, borsaya açılma planlarını ve yeni büyüme hedeflerini EKONOMİ’ye anlattı. Taner Horoz, şirket olarak borçlarının bulunmadığını, halka arzdan elde edecekleri geliri büyüme ve yeni yatırım alanlarına giriş için kullanacaklarını vurguladı.

Yatırım Alanları ve Stratejik Hedefler

Halka arzdan sağlanacak gelir, şirketin satış hacminin artmasına bağlı olarak, öncelikle hizmet tedariki, satış finansmanı ve pazarlama alanlarında ve aynı zamanda diğer işletme sermayesi ihtiyacı bulunan alanlarda kullanılacak. Taner Horoz, SPK’ya da sunulan şu bilgileri paylaştı:

  • Elektrikli Araç Satın Alımı: Elektrikli araç ve kamyonet alımlarıyla çevreci bir yaklaşım belirleyen şirket, dağıtım ağı ve merkez operasyonlarını çevresel etkiyi azaltarak genişletmeyi hedefliyor.
  • Güneş Enerjisi Santrali Kurulması: Enerji maliyetlerini dengeleyebilmek amacıyla şirket tarafından güneş enerjisi santrali kurulması planlanıyor. Bu sayede uzun vadeli sürdürülebilir büyüme ve çevresel etki azaltma hedefleniyor.
  • Depoculuk ve Lojistik Hizmetlerinin Geliştirilmesi: Yeni depolar açmayı, mevcut depoları geliştirmeyi, aktarma merkezleri ve ofisler açmayı, lojistik yazılımlarını geliştirmeyi ve araştırmayı planlıyor.
  • E-ticarete Yönelik Faaliyetlerin Geliştirilmesi: E-ticaret lojistik operasyonlarının güçlendirilmesi, e-ticaret depo altyapısının genişletilmesi, teknolojik altyapının güncellenmesi ve süreç verimliliğinin artırılması gibi alanlarda stratejik yatırımlar yapılacak.
  • Dijitalleşme: Şirket içi süreçlerde dijitale geçiş, e-sözleşme, puantaj, belge yönetimi ve 2025 yılında SAP s4/Hana yatırımları gibi bazı teknolojik yatırımlar gerçekleştirilecek.

Uluslararası Büyüme ve Yeni Hizmetler

Horoz Lojistik, Trendyol ya da Hepsiburada gibi online pazaryerlerinin lojistik partneri olarak uzun süredir faaliyet gösteriyor. Taner Horoz, bireysel pazarda büyük ürünlerin taşınmasına yönelik yeni bir hizmet başlatmaya hazırlandıklarını açıkladı. Bu kapsamda sadece büyük e-ticaret siteleri değil, direkt ürünü satan markalardan bireysel alıcılara da mobilya ve beyaz eşya gibi ürünler taşınacak. Taner Horoz, “Mesela Tunceli’deki bir kişi İnegöl’deki bir firmadan online sitesinden aldığı koltuğu biz taşıyacağız” dedi.

Taner Horoz, müşterilerinin ihtiyaçları doğrultusunda yurt dışında depo yatırımlarını hızlandırdıklarını ifade ederek, “İlk olarak İngiltere ve Almanya’da yatırım yaptık. Yılın ikinci yarısında Fransa’ya yatırım planlıyoruz. Önümüzdeki yıl da üç ülke daha ilave edeceğiz” diye konuştu.

Lojistik Şirketleri Halka Arz Yoluyla Büyüme Stratejisi Benimsiyor

Bültene Abone Olun

Lojistik sektör haberlerine ilk önce ulaşmak için bültenimize abone olun.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

intralojistik ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!