Renault Trucks, lojistik süreçlerinde elektrik devrimi başlatıyor

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Renault Trucks Kendi Süreçlerinde Elektrifikasyonu Benimsiyor

Renault Trucks olarak müşterilerimize sunduğumuz çözümleri, kendi süreçlerimizde de uyguluyoruz. Bu yaklaşım, lojistiğin elektrifikasyonuna yönelik çabalarımızın bir parçasıdır.

44 Tonluk Elektrikli Kamyon ile Büyük Bir Adım

Renault Trucks, bölgeler arası ve orta mesafe e-dağıtımında büyük bir adım attı. 44 tonluk elektrikli kamyonun sunulması ile birlikte, Bourg-en-Bresse fabrikasına malzeme tedariki için Renault Trucks E-Tech T 4×2 çekiciler kullanılmaya başlandı.

Bu görev, önümüzdeki altı yıl boyunca Dupessey&Co ve Transports Chazot şirketleri ile iş birliği yapılarak gerçekleştirilecek. Her biri 22 ton yük kapasitesine sahip beş elektrikli kamyon, Lyon tesisinde üretilen aksları, ağır hizmet kamyonlarının monte edildiği Bourg-en-Bresse fabrikasına teslim edecek. Bu süreç, günde iki kez gidiş geliş yapılarak (360 km) tamamlanacak.

Malzeme akışına bağlı olarak, teslimat sayısı artırılarak tek günde yedi kamyona kadar kullanılabilecek. Kamyonlar, bu amaç için özel olarak kurulmuş bir şarj istasyonunda günde bir kez 45-50 dakikalık geçici şarj yapacak. Ayrıca araçlar, her akşam iki nakliye şirketinin depolarında da şarj edilecek.

Elektrifikasyon ile CO2 Tasarrufu

Bu lojistiğin elektrifikasyonu sayesinde elektrikli araçların 450.000 kilometre yol kat etmeleri ile her yıl 375 ton CO2 tasarrufu sağlanacak.

Renault Trucks’ta Düşük Karbon Çözümlerinin Uygulanması

Renault Trucks, sunduğu düşük karbon mobilite çözümlerini ve yöntemlerini kendi operasyonlarına uygulayarak, sektör paydaşları ve müşterileri için bir model olmayı hedefliyor. Lyon ile Bourg-en-Bresse arasındaki lojistik süreçlerinin elektrifikasyonundan önce, proje için fizibilite çalışması yapılması gerekiyordu.

Bu doğrultuda Renault Trucks ekipleri, müşteriler için tasarlanan Range Simulator yazılımını kullandı. Bu yazılım, kamyonun kullanımı, yükü ve ekipmanı, dış sıcaklık ve coğrafya gibi dört ana parametreye dayanarak şarjın nerede, ne zaman ve ne kadar süreyle gerektiğini hesaplıyor.

Ön fizibilite tamamlandıktan sonra, şarj tesislerinin optimal kullanımı sağlamak üzere gerekli konumlandırmalar belirlendi. Kamyonların ara şarjlarını en uygun koşullarda yönetmek için Saint-Priest sahasına iki adet 360 KW’lık şarj istasyonu (her biri 2 şarj noktasına sahip) kuruldu.

Renault Trucks Başkanı Bruno Blin’in Açıklamaları

Renault Trucks Başkanı Bruno Blin'in Açıklamaları

Renault Trucks Başkanı Bruno Blin, konuyla ilgili açıklamasında; “Bu ilk lojistik rotasının elektrifikasyonu için uzun süre, sıkı bir şekilde çalıştık. Lyon ile Bourg-en-Bresse arasındaki aks lojistiğini seçmemizin nedeni, bu rotanın Renault Trucks’ın iş yapısında sembolik bir öneme sahip olmasıydı. Bu projenin başlatılması, mobilitenin dekarbonizasyonu konusundaki uzmanlığımızın bir başka örneğidir. Renault Trucks bünyesindeki bu tür projeler, yeni bir taşımacılık modeli inşa etmemize yardımcı oluyor. 2030 yılı hedefimiz, üretim tesislerimiz arasındaki tüm akışları elektrikli araçlarla sürdürmek.” diye belirtti.

Gelecekteki Elektrifikasyon Çalışmaları

Renault Trucks şu anda onlarca lojistik sürecin elektrifikasyonu üzerinde çalışıyor. Bu akışların önümüzdeki aylar ve yıllarda faaliyete geçmesi planlanıyor. Böylece elektrikli kamyonların giderek uzun mesafelerde kullanılabilmesi mümkün olacak.

Renault Trucks, lojistik süreçlerinde elektrik devrimi başlatıyor

Bültene Abone Olun

Lojistik sektör haberlerine ilk önce ulaşmak için bültenimize abone olun.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

intralojistik ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!